Budowa czterech hiszpańskich okrętów podwodnych typu S-80 według IHS Janes będzie kosztowała 3,68 miliarda euro, a więc o około 1,85 miliarda euro więcej niż wcześniej zakładano. Jest to efekt opóźniającej się budowy i błędów popełnionych podczas projektowania (przekroczenie dopuszczalnego ciężaru).
nformacja uzyskana przez IHS Janes w hiszpańskim ministerstwie obrony wskazuje, że każdy z czterech okrętów podwodnych typu S-80, jaki w stoczni Navantia jest budowany dla sił morskich Hiszpanii będzie kosztował 920 milionów euro (1,15 miliarda dolarów) i będzie oddany z prawie pięcioletnim opóźnieniem.
Tymczasem należy pamiętać, że chodzi tu o „klasyczny” okręt podwodny z silnikami diesel – elektrycznymi i napędem niezależnym od powietrza. A jednostki tego rodzaju u innych producentów kosztują średnio „tylko” od 500 do 600 miliona euro. To właśnie z tego powodu program S-80 był początkowo wyceniony na około 1,75 miliarda euro, a więc „tylko” po 438 miliona euro za sztukę (wliczając w to koszty projektowania).