Na skutek wycofania się z serwisu producenta małych śmigłowców pokładowych (Kaman SH-2G Seasprite – przyp.red.) będziemy musieli zaproponować nie AW101, ale AW159 – powiedział Krzysztof Krystowski, wiceprezes Leonardo Helicopters. Nawiązał w ten sposób do informacji, że MON redefiniuje wymagania na śmigłowce dla marynarki - najprawdopodobniej po to, aby zamiast dużych maszyn ZOP/SAR pozyskać śmigłowce pokładowe dla ex-amerykańskich fregat ORP „Gen. K. Pułaski” i ORP „Gen. T. Kościuszko”.
Jak poinformował wiceminister obrony Wojciech Skurkiewicz podczas posiedzenia w Sejmie 10 maja 2018, w najbliższym czasie planowane jest pozyskanie 4 śmigłowców pokładowych w związku z wycofaniem maszyn Kaman SH-2G Seasprite. Stacjonują one na fregatach Oliver Hazard Perry ORP „Gen. K. Pułaski” i ORP „Gen. T. Kościuszko”, wraz z którymi trafiły do polskiej marynarki. Posiadają jeszcze znaczący zapas resursu, jednak producent zaprzestał wsparcia technicznego ich eksploatacji. Co należy wspomnieć Polska jest jednym z trzech ostatnich użytkowników SH-2G na świecie.