Żaden producent nie wystartował w przetargu PKP Intercity na wagony specjalne do przewozu wojska, ogłoszonym na zlecenie Ministerstwa Obrony Narodowej.
Przetarg poprzedziło zapytanie rynkowe PKP IC, ogłoszone w sierpniu (o tym pisaliśmy tutaj). Producenci taboru stwierdzili, że nie są w stanie w pełni zrealizować takiego zamówienia, głównie ze względu na życzenie uzyskania homologacji w wielu krajach. Nie zniechęciło to MON i PKP Intercity. W listopadzie PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę ośmiu wagonów osobowych specjalnych do przewozu osób na potrzeby Sił Zbrojnych RP – tylu, ile było we wcześniejszym zapytaniu ofertowym.
Przedmiotem zamówienia była dostawa 6 wagonów bezprzedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu żołnierzy oraz 2 wagonów przedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu konwoju. MON bardzo obniżył swoje wymagania w zakresie podróżowania po Europie. Wagony muszą posiadać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu zgodnego z TSI oraz dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań krajowych w zakresie eksploatacji po sieciach Polski, Czech, Słowacji, Węgier oraz Rumunii. Więcej na temat specyfikacji można przeczytać tutaj.