Tylko FPS H. Cegielski zgłosił się do przetargu na budowę specjalnych wagonów pasażerskich do przewozu wojska. Przetarg PKP Intercity rozpisało ponownie w październiku.
Wcześniej do przetargu rozpisanego jesienią 2017 nikt się nie zgłosił. Po lepszym zbadaniu rynku przewoźnik pasażerski rozpisał kolejny konkurs ofert. Wiemy już, że do tego kontrowersyjnego przetargu zgłosił się FPS H. Cegielski, który realizuje już dla PKP Intercity modernizacje i budowę nowych wagonów. Producent z Poznania chciałby otrzymać za 8 wagonów aż 104,7 mln zł. , daje gwarancję na nie na okres 48 miesięcy.
Tak wysoka cena (13 mln zł brutto za wagon) wiąże się m.in. z koniecznością dopuszczenia do ruchu w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii, a także z nietypowym wyposażeniem (szafki na broń, miejsce narad). Przypomnijmy, że w przetargu na zupełnie nowe wagony zdolne poruszać się z prędkością 200 km/h, a do tego z niemiecką homologacją (którą dopiero trzeba będzie wykonać), ten sam FPS H. Cegielski chciał otrzymać 8,6 mln zł brutto za wagon.