Z badania ankietowego, przeprowadzonego, przez Business Centre Club pod koniec czerwca br. wśród firm członkowskich, wynika, że ponad 60% respondentów doświadczyło ataku hakerskiego (61,76%). Pomimo występowania przestępczości na tak dużą skalę, polski przedsiębiorca, który stał się ofiarą ataku hakerskiego nie może liczyć na skuteczną pomoc państwa prowadzącą do ustalenia i ukarania sprawcy cyberataku, na co wskazało 90,91% respondentów.
Zdaniem 75,76 % respondentów ani prokuratura, ani Biuro ds. Cyberprzestępczości Komendy Głównej Policji wraz z podległymi jednostkami (biurami) ds. cyberprzestępczości nie prowadzą skutecznej walki z cyberprzestępczością. Zdaniem respondentów, skuteczność w walce z cyberprzestępczością mogłoby poprawić przede wszystkim zwiększenie skuteczności działania organów ścigania (Policji, prokuratury) w wykrywaniu sprawców cyberprzestępstw (odpowiedziało tak 63,64% respondentów) oraz wprowadzenie rzeczywistej, a nie iluzorycznej odpowiedzialności funkcjonariuszy państwa (policjantów, prokuratorów) z tytułu niewykonywania bądź nienależytego wykonywania swoich obowiązków służbowych (30,3%). Zaledwie 6,06% respondentów odpowiedziało, że w zwalczaniu cyberprzestępczości mogłoby pomóc zwiększenie kar za popełnienie cyberprzestępstwa.