W 1959 r. weszła do użytku amerykańska kurtka lotnicza MA-1. Flyers zdobył popularność wśród pilotów, celebrytów, młodzieżowych subkultur i milionów użytkowników. „Był świetnie zaprojektowany i w ogóle się nie zestarzał” - powiedział PAP wykładowca historii mody na SWPS dr Piotr Szaradowski.
Historia krótkiej lotniczej kurtki dla amerykańskich pilotów wojskowych rozpoczęła się wiosną 1944 r. Anglosascy alianci przygotowali się do inwazji w Normandii lub walczyli już na Półwyspie Apenińskim. „Od lat 20. piloci myśliwscy nosili skórzane kurtki i kożuszki - całą linię od modelu A1 (1927) do B6 (1939). Były ciepłe, lecz ciężkie, krępowały ruchy w ciasnych kabinach myśliwców i, co ważne, w warunkach wojennych kosztowne w masowej produkcji. 7 kwietnia 1944 r. wprowadzono do użytku tekstylną kurtkę B-15 z kołnierzem obszytym naturalnym, owczym futrem. To był przełom. Skórzane kurtki nie zostały całkowicie wyparte, lecz ustąpiły miejsca nowym materiałom - głównie nylonowi” - powiedział PAP historyk lotnictwa prof. Andrzej Olejko. „Szyta z bawełny B-15 w kolorze Olive Drab szybko zyskała sympatię pilotów mustangów i thunderboltów” - dodał.