Dokładnie rok temu, 1 grudnia 2021 r., oddziałem Spółki zostały – przejęte przez Huta Stalowa Wola SA. i włączone w skład Grupy HSW SA. – Wojskowe Zakłady Inżynieryjne w Dęblinie. Dokładnie w rocznicę tej zmiany organizacyjnej taka sama procedura zostaje zastosowana wobec kolejnego, dotychczas samodzielnego, podmiotu.
Informacja ta ma już charakter oficjalny, i poinformowana o niej została, zgodnie z wymogami prawa, załoga firmy. Jest nią spółka Autosan, która dotychczas, po odkupieniu jej od syndyka masy upadłościowej, była samodzielną spółką prawa handlowego. Jej współwłaścicielami, na równych prawach, mając po 50 proc. udziałów, były Huta Stalowa Wola SA. oraz PIT-Radwar. To był „plan B", jako że zamiar odkupienia Autosanu HSW wyjawiła już w 2015 r., ale wówczas nie dogadano się z syndykiem z powodu znaczących rozbieżności co do wysokości kwoty, za jaką sanocki podmiot miałby zostać przez stalowowolską spółką zakupiony. Wcześniej, przypomnijmy, w 2012 r., HSW odkupiła, także od syndyka, fragment Jelczańskich Zakładów Samochodowych, spółkę Jelcz Komponenty, którą w kilka lat solidnie doinwestowała, wzmocniła produktowo i w ogóle postawiła na nogi i uczyniła strategicznym dostawcą ciężkiego taboru transportowego dla potrzeb Wojska Polskiego. Dziś bez pojazdów z Jelcza nie sposób wyobrazić sobie jakikolwiek komponent polskiej armii.