Jaki sens ma wydawanie milionów złotych na sponsorowanie klubów, a potem trzymanie w tajemnicy ich nazw? Taką taktykę stosuje Orlen i nie odpowiada, dlaczego. Sprawdziliśmy, kto w ostatnim czasie chwalił się nawiązaniem współpracy z firmą.
Oczywiście nie wszystko w marketingu sportowym Orlenu jest tajemnicą. Firma chwali się, że sponsoruje reprezentację Polski w piłce nożnej, zdobywających medale skoczków narciarskich, utytułowanych lekkoatletów, a nawet pierwszego Polaka w elitarnej Formule 1 – Roberta Kubicę.
– W 2022 r. dzięki projektom sponsoringowym wypracowaliśmy ponad 2 mln publikacji w mediach, które przełożyły się na rekordowe 1,4 mld zł ekwiwalentu reklamowego – mówił Daniel Obajtek, prezes Orlenu, a koncern w corocznym raporcie wyliczał, że sponsoruje blisko 100 indywidualnych sportowców i ponad 70 klubów. I właśnie w przypadku klubów jest dziwnie tajemniczy.