„(...) Na razie mamy umowę wykonawczą na 111 wyrobów [przyp. red. BWP Borsuk], nigdy nie podpisuje się umowy na duże ilości sztuk z uwagi na to, że w wyrobach następują zmiany i gdybyśmy je wyprodukowali w jednej wersji w dużych ilościach, pewnie wymagałyby zmian i przeróbek. Dlatego cieszymy się, że umowa doszła do skutku. Myślę, że o następnych będziemy rozmawiać po wyprodukowaniu pierwszych egzemplarzy, a jesteśmy w stanie wyprodukować je szybciej, niż wynikałoby to z cyklu produkcji po podpisaniu umowy z uwagi na to, że my zainwestowaliśmy swoje środki w wykonanie pierwszych kilkunastu sztuk. W tej chwili mamy pozamawiane główne komponenty, jesteśmy na etapie wykonania korpusów podwozi, wykonujemy również kompletne wieże" – mówi w programie Garda ze Stalowej Woli Wiesław Szymczak, członek zarządu, dyrektor ds. produkcji i logistyki 27 marca w czasie podpisania umowy na bojowe wozy piechoty Borsuk.
27 marca doszło do historycznego wydarzenia, bowiem to po latach oczekiwań na nowe bojowe wozy piechoty doczekaliśmy się podpisania umowy na pierwsze 111 sztuk bojowych wozów piechoty Borsuk, które zastąpią leciwe BWP-1. Dla wojska jest to historyczna umowa, ponieważ zmienia fundamentalnie wojska zmechanizowane.
W czasie podpisywania umowy redakcja Portalu Obronnego miała zaszczyt odwiedzić Hutę Stalowa Wola (HSW), gdzie produkuje się BWP Borsuk i porozmawiać z Wiesławem Szymczakiem, członkiem zarządu, dyrektorem ds. produkcji i logistyki.