O ile sytuacja na froncie samochodów ciężarowych średniej ładowności wydaje się opanowana, o tyle palącym problemem Wojska Polskiego pozostaje wybór następcy starzejących się, znienawidzonych przez żołnierzy, Honkerów.
Przypominamy, że pierwszy przetarg na 882 nowe terenówki dla polskich żołnierzy (kryptonim Mustang) rozpisano jeszcze w 2015 roku. Do wyścigu o państwowe zamówienie stanęła wówczas tylko jedna firma - oferta dotyczyła aut zbudowanych na bazie Forda Rangera. Po jej rozważeniu przetarg unieważniono. Kolejne rozpisano w lipcu 2017 i sierpniu 2018. Również one zakończyły się fiaskiem.
24 czerwca bieżącego roku 2. Regionalna Baza Logistyczna im. gen. Augusta Emila Fieldorfa ps. "NIL" ogłosiła kolejny przetarg - tym razem na dostawę 610 samochodów osobowo-ciężarowych ogólnego przeznaczenia (pierwotnie były to 882 pojazdy) w latach 2019-2022. Otwarcie ofert nastąpiło 29 lipca.