Wysocy urzędnicy Krajowej Administracji Skarbowej zyskali prawo do dodatkowego, płatnego urlopu wypoczynkowego - i to nie na podstawie przepisu prawa, ale interpretacji - ustalił serwis Prawo.pl. Ministerstwo Finansów tłumaczy, że odbywa się to zgodnie z kodeksem pracy, jednak prawnicy poddają w wątpliwość te wyjaśnienia. Wskazują też, że pracodawca może dać pracownikowi więcej niż przewiduje prawo, ale w przypadku stanowisk publicznych powinno to być szczególnie uzasadnione.
3 lata temu dokonano reorganizacji administracji podatkowej, skarbowej i celnej, podległej ministrowi finansów. 1 marca 2017 roku weszła w życie ustawa o Krajowej Administracji Skarbowej - zamiast dotychczasowych izb i urzędów skarbowych, urzędów kontroli skarbowej oraz izb i urzędów celnych, utworzono Krajową Administrację Skarbową. W efekcie tej zmiany mamy dziś Szefa KAS, Izby Administracji Skarbowej, urzędy skarbowe i urzędy celno-skarbowe. W sumie prawie 500 jednostek w skali całego kraju.
Jak ustalił serwis Prawo.pl przy okazji tej reorganizacji część pracowników i funkcjonariuszy w KAS otrzymało dodatkowe, płatne urlopy wypoczynkowe za 2017 rok. Niewykluczone, że podobnie działo się też w kolejnych latach.