Na jaw wychodzą kolejne informacje dotyczące współpracy mediów powiązanych z prawicowym dziennikarzem Tomaszem Sakiewiczem z państwowymi spółkami. Jak się okazuje, reklamy kupowała za rządów PiS także m.in. Poczta Polska.
Zakup reklam w mediach związanych z Tomaszem Sakiewiczem: Z ustaleń Wp.pl wynika, że w latach 2016-2023 Poczta Polska wydała na to ponad 3,1 mln zł. "Największe kwoty wydała w latach 2020 i 2021 - kolejno 768 017,23 zł brutto oraz 767 489,40 zł brutto, m.in. wykupując reklamy w TV Republika" - czytamy. Do mediów założonych przez Tomasza Sakiewicza należą, oprócz TV Republika, także m.in. tygodnik "Gazeta Polska", portal Niezalezna.pl i dziennik "Gazeta Polska Codziennie".
Miliony złotych od spółek skarbu państwa: Kilka dni wcześniej portal Wp.pl podał, że za rządów PiS Fundacja Niezależne Media, a także spółki powiązane z Tomaszem Sakiewiczem otrzymały od państwowych podmiotów co najmniej 10,1 mln zł w formie darowizn, sponsoringów i zakupu artykułów sponsorowanych - ustaliła Wirtualna Polska. Dodatkowo 15,1 mln zł spółki wydały w latach 2022-2023 na "budżety medialne". W lutym portal Konkret24 ustalił, że Fundacja Klubów "Gazety Polskiej" oraz cztery spółki medialne powiązane z Sakiewiczem otrzymały w poprzednich kadencjach łącznie ok. 20 mln zł od ministerstw i KPRM m.in. za spoty promocyjne i organizowanie debat.