Pobierana przez Pocztę kwota 6,52 zł za przesyłkę całkowicie elektroniczną jest horrendalna; Związek Powiatów Polskich postuluje, żeby samorządy miały możliwość wyboru dostawcy e-Doręczeń - przekazała PAP Patrycja Grebla-Tarasek z ZPP. Obecnie jednak resort cyfryzacji nie przewiduje takiej możliwości.
Od 1 stycznia e-Doręczenia stały się obowiązkowe dla wielu instytucji publicznych, takich jak samorządy czy urzędy. Operatorem wyznaczonym dla tych podmiotów jest Poczta Polska.
Na podstawie rozporządzenia do ustawy o doręczeniach elektronicznych Poczta pobiera od urzędów i samorządów opłaty: 6,52 zł brutto za przesyłkę PURDE, czyli całkowicie elektroniczną oraz 10,27 zł brutto za PUH, czyli przesyłkę hybrydową. Opłata jest pobierana od przesyłek wysyłanych przez podmioty publiczne do obywateli i przedsiębiorców. Nie jest natomiast pobierana w przypadku e-Doręczeń wysyłanych między podmiotami publicznymi oraz przez osoby fizyczne do urzędów. Do obsługi systemu dopuszczone są także cztery prywatne firmy, nazywane kwalifikowanymi dostawcami usług e-Doręczeń (KDU), z których za opłatą mogą korzystać obywatele i przedsiębiorcy. Jednostki publiczne nie mają takiej możliwości.