Wojsko Polskie w okresie międzywojennym (1918-39) miało nie tylko czołgi i samochody pancerne, armia dysponowała także samochodami terenowymi, ciężarowymi, sanitarkami, autocysternami, ciągnikami i motocyklami. Wiele z tych pojazdów było polskiej produkcji.
Na potrzeby wojskowe produkowały m.in. Państwowe Zakłady Inżynierii (PZInż.) oraz powstałe na ich bazie Centralne Warsztaty Samochodowe, ulokowane na warszawskiej Pradze. Powstawały tam nadwozia samochodowe oraz krótkie serie pojazdów specjalnych. Po zakupieniu licencji na Fiata w latach 30., w rozpoczęto także produkcję Polskich Fiatów, wykorzystywanych także przez wojsko. Były to ciężarowe pojazdy o oznaczeniach 621 L 2.5 t i 621 R 3 (o ładowności trzech ton). Ciężarowy Polski Fiat 621 L był najpopularniejszym pojazdem tego typu w Polsce. Na jego bazie powstawały na potrzeby wojskowe samochody sanitarne, cysterny oraz wersja specjalna – półgąsienicowy pojazd terenowy.