W latach 2015-20 spółki skarbu państwa wydały na reklamy 5,4 mld zł. Faworyzowały TVP, Polskie Radio, media braci Karnowskich czy "Gazetę Polską", a unikały mediów krytycznych wobec obozu PiS.
"Struktura wydatków spółek skarbu państwa wskazuje na słabą zależność między poziomem wydatków na cele reklamowe a rynkową pozycją medium. To świadczy o występowaniu innych niż rynkowe kryteriów decyzji o wydatkowaniu środków" - podkreśla prof. Tadeusz Kowalski z Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego w najnowszym raporcie „Analiza wydatków reklamowych spółek skarbu państwa (SSP) w latach 2015-2020”.
To on od 2016 r. analizuje co roku wydatki reklamowe firm kontrolowanych przez państwo i ministerstw. I wykrył trend - państwowy strumień reklam PiS kieruje do mediów mu sprzyjających (publicznych i prywatnych) i jednocześnie ogranicza wydatki reklamowe w mediach, które "dobrą zmianę" krytykują.