Program SB-1 Defiant ma być wspólną odpowiedzią koncernów Sikorsky (część Lockheed Martin) i Boeing na zapotrzebowanie wyrażone przez U.S. Army w ramach programu Future Vertical Lift, którego celem jest pozyskanie śmigłowców nowej generacji. Projekt zanotował jednak kolejne opóźnienie, pierwszy lot SB-1 przesunięto bowiem na 2019 rok.
SB-1 Defiant ma być konstrukcją zupełnie nowego typu, opartą częściowo na założeniach demonstratora X2, a częściowo na wnioskach z prac nad S-97 Raider, co z pewnością jest czynnikiem utrudniającym prowadzenie wszelkich prac - projektowych, konstrukcyjnych, aż po montażowe. Całość konstrukcji ma być wykonana z kompozytów metodą ACF, śmigłowiec ma mieć chowane podwozie, w środku ma mieścić 12 żołnierzy lub (w wersji MEDEVAC - 8 rannych). Załoga śmigłowca (w wersji transportowej ma liczyć 4 osoby, szturmowej - 2) ma być skutecznie chroniona przed ostrzałem z ziemi. Nie jest jeszcze do końca jasne, w jakim zakresie śmigłowiec będzie miał możliwość działania autonomicznego - wiadomo tylko, że zostaną wykorzystane doświadczenia zdobyte w toku prac nad S-97 Raider.