Santander Bank Polska zmaga się z nietypową awarią, w wyniku której klientom znikają z konta 100 razy większe kwoty niż faktycznie dokonane płatności. Na razie nie wiadomo, jak długo potrwa ten problem, ale bankowcy są już świadomi usterki.
Do serwisu downdetector spływają raporty klientów banku Santander, którzy deklarują, że z ich kont znikają 100-krotnie wyższe kwoty, niż faktycznie zapłacone. "Bank pobrał 100 razy większą kwotę od zapłaconej w rzeczywistości. Dzięki za blokadę środków…" - pisze pan Marek. "Mnie zamiast 13,37 zł pobrało 1337 zł" - skarży się pani Katarzyna.
Raportów jest stosunkowo mało, ale może to wynikać z charakteru awarii. By ją zauważyć, należy po pierwsze dokonać płatności, a później zorientować się, że z konta zniknęło więcej środków. W przypadku niewielkich płatności może to nie być takie oczywiste - nie każdy sprawdza stan konta co przysłowiowe 5 minut.