Koszt zakupów dla rodziny wzrósł o 11 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez Agencję Badania Rynku SESTA na zlecenie "Gazety Wyborczej" i serwisu agencyjnego MondayNews. Wśród badanych grup dla rodzin zakupy podrożały najbardziej.
Agencja swoje badanie oparła na kosztach przykładowego koszyka w trakcie jednych zakupów. Jego ustalona zawartość była różna dla każdej z trzech wyodrębnionych grup: rodzin, singli (bez dzieci) i seniorów. Badacze wybrali stały zestaw produktów do każdego koszyka, których ceny sprawdzali dwa razy w miesiącu od lipca 2017 roku do końca sierpnia 2019.
Pod uwagę zostały wzięte sklepy Biedronka, Lidl, Aldi oraz Netto, czyli dyskonty. "Jako główne miejsce zakupów wskazuje na nie zdecydowana większość konsumentów" - tłumaczy taką decyzję market research consultant w ABR SESTA dr Paweł Jurowczyk. Jak pisze "Wyborcza", do dyskontów trafia ponad jedna trzecia wydanych w Polsce na żywność pieniędzy.