Spółka PGNiG Termika musi ujawnić, ile pieniędzy przekazała na antyunijną kampanię dotyczącą cen prąd - takie orzeczenie wydał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. O informację ws. przekazanej kwoty wnioskował senator KO Krzysztof Brejza, jednak spółka kilka miesięcy temu odmówiła.
W styczniu tego roku ruszyła kampania billboardowa wymierzona w Unię Europejską i politykę klimatyczną. Stało za nią Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie i najwięksi producenci energii - państwowe spółki - Tauron Wytwarzanie, Enea Wytwarzanie, Enea Połaniec, PGE GiEK, PGNiG Termika i Energa.
W polskich miastach pojawił się billboardy z hasłem: "Opłata klimatyczna Unii Europejskiej to aż 60 proc. kosztów produkcji energii". A pod nim: "Polityka klimatyczna UE = Droga energia; Wysokie ceny". Reklamy można było znaleźć także w internecie, np. w mediach należących do państwowego Orlenu.