Skontaktował się z nami pacjent, który zdecydował się na szczepienie przeciwko COVID-19 nowym preparatem białkowym Nuvaxovid. Gdy próbował zapisać się przez poprzez swoje IKP, natrafił na niespodziewany problem. W jego panelu pacjenta pojawiły się błędne dane, które mogła poprawić tylko osoba, która... rok wcześniej wypisywała papierowe skierowanie. Ponieważ uznał, że być może nie jest to odosobniony przypadek, postanowił sprawę nagłośnić, by na swoim przykładzie zwrócić uwagę na lukę istniejącą w systemie.
Znikające dane
Nasz rozmówca chciał przyjąć nową dawkę (i tym samym nowy preparat) szczepionki przeciw COVID-19, ale okazało się, że nie miał skierowania w swoim IKP. Doprecyzował, że drugą dawkę przypominającą przyjął we wrześniu 2022 r., a od tamtej pory się nie szczepił, bo w maju zachorował... na COVID-19.
Przeszukując internetowy system, odkrył, że ma w IKP zrealizowane skierowanie na szczepienie z września 2022 r., ale nie znalazł tego szczepienia w historii szczepień (w zakładce profilaktyka).