Po tak zwanej kampanii żarówkowej ponad połowa Polaków wierzy, że opłata klimatyczna Unii Europejskiej stanowi aż 60 procent kosztów produkcji energii - wynika z raportu o dezinformacji klimatycznej przygotowanego przez Instytut Spraw Publicznych. Przekaz kampanii żarówkowej za prawdziwy uznaje aż 71 procent zwolenników PiS i Solidarnej Polski.
Ponad połowa Polaków (56 proc.) interesuje się tematem zmiany klimatu, lecz tylko 15 proc. postrzega to zjawisko jako jedną z trzech spraw najważniejszych dla kraju. Niemal połowa badanych (44 proc.) twierdzi, że spotkała się już z dezinformacją dotyczącą klimatu i polityki klimatycznej - wynika z raportu Instytutu Spraw Publicznych "Dezinformacja wokół klimatu i polityki klimatycznej. Opinie Polek i Polaków". Badanie przeprowadzono w kwietniu tego roku na reprezentatywnej grupie tysiąca uczestników i uczestniczek panelu Opinie.pl.
Dezinformację dotyczącą klimatu uznaje za bardzo poważny lub poważny problem w Polsce aż 61 proc. respondentów. To powinno cieszyć - lecz gdy wziąć pod uwagę konkretne zagadnienia, wnioski z raportu nie są optymistyczne.