W zakładach Lockheed Martina w Greenville w Południowej Karolinie dokonano rolloutu samolotu wielozadaniowego F-16 Block 70/72. To pierwsza fabrycznie nowa maszyna tej wersji i pierwsza wyprodukowana na nowej linii produkcyjnej, po jej przenosinach z Fort Worth.
Linię produkcyjną F-16 zaczęto przenosić w 2017 roku, kiedy Lockheed Martin skupiał się w Fort Worth na rozbudowywaniu linii produkcyjnych F-35. Uważano wówczas, że przenosiny tak naprawdę ratują linię F-16 przed likwidacją. Oficjalnie podkreślano wówczas wprawdzie, że F-16 ma jeszcze potencjał na kilkaset zamówień, ale uważano go raczej za typ schodzący. W ciągu ostatnich pięciu lat Lockheed Martin zebrał zamówienia na 128 samolotów.
Zaprezentowana maszyna jest pierwszą z 16 produkowanych dla Bahrajnu. Oprócz tego zamówienia złożyły także Słowacja, Bułgaria, Tajwan i „nieujawniony klient" czyli Maroko. Obecnie spodziewane są także kolejne zlecenia, m.in. od Jordanii i kolejne od Bułgarii. Nad dokupieniem F-16 zastanawia się dzisiaj także Polska. Zainteresowanie to nie dziwi biorąc pod uwagę, że F-16 Block 70/72 to konstrukcja cechująca się dobrym stosunkiem koszt efekt, szczególnie jeżeli chodzi o koszt godziny lotu.