Na zakup usług medialnych w latach 2017-21 spółki skarbu państwa wydały ponad 1 mld zł, najwięcej - 281,9 mln zł - w wyborczym roku 2019, jak wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli, który przeanalizował Presserwis.
Jak podaje Presserwis, kwota zapewne jest większa, bo kilka dużych państwowych firm, m.in PKN Orlen i PGNiG, nie wpuściło kontrolerów.
Kontrolerzy NIK starali się odpowiedzieć na pytanie, czy spółki skarbu państwa i utworzone przez nie fundacje należycie wydają pieniądze na działalność sponsoringową, medialną, usługi prawne, konsulting i darowizny.
Jak podaje NIK, wydatki spółek skarbu państwa na usługi medialne rosły dynamicznie w latach 2017-19. W 2017 roku wyniosły 162,2 mln zł, rok później – już 205,4 mln zł. Rekordową kwotę – 281,9 mln zł – osiągnęły w 2019 roku, w którym miały miejsce ostatnie wybory do parlamentu.